mandag 24. oktober 2011

Personlig touch på et enkelt strikkeplagg



Jeg syns alltid det er gøy å legge min personlige touch på det jeg lager.
En blomst, en heklekant og vips så har du et helt unikt strikkeprodukt.
Her har jeg prøvd å lage en oppskrift på hva jeg har gjort med denne vesten.



FØR:




ETTER:






Kanter:
Langs kantene har jeg heklet fastmasker.
Kanten nede har jeg heklet fem runder med fastmasker hvor jeg hadde 1. - 2. - 4. og 6. runde med mørk lilla og 3. og 5. runde med lys lilla. Det ble et utrolig fint spill med annenhver farge nedover.

Heklesnorer:
Hekle luftmasker litt lenger enn du vil ha snorene. (Jeg brukte 40 m)
Hekle tilbake igjen med kjedemasker på snoren. 

Blomster:
Stor:
Hekle ca.10 luftmasker som du setter sammen med en kjedemaske til en ring.
Hekle fastmasker i ringen. Så mange du får plass til. Hekle en runde til med fm.
Skift så farge på siste kjedemaske som slutter ringen. Deretter hekler du 6 lm som du fester med en fm i hver tredje maske i ringen. Dette gjør du til du er kommet rundt. Avslutt med en km. Fest tråder.

Liten:
Hekle ca. 6 lm som du setter sammen med en kjm i ring.
Hekle fm i ringen. Skift så farge og hekle 4 lm som du fester i hver andre maske i ringen.
Fortsett rundt og avslutt med en km. Fest tråder.

Jeg sydde også på noen perler inni blomstene. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar