fredag 31. august 2012

Bildevegg



Jeg har lenge hatt planer om å lage en bildevegg i stua mi. Syns det er et genialt konsept med mange små rammer samlet, hvor du kan bytte ut bildene når det passer deg. 

Men jeg var litt rådvill på hvordan jeg skulle få det til. Jeg prøvde å legge ut rammene på et bord, men fant liksom ikke noe som jeg syns ble bra. Jeg tenkte det måtte jo være litt tilfeldig, samtidig som jeg er litt vel symmetrisk i hodet på slike ting. Derfor fikk jeg det ikke helt til, og turte i hvert fall ikke begynne å skru opp noe i veggen.

Men så fikk jeg et godt råd av en god venninne; 
Tenk firkant!

Dersom du tenker en firkant ytterst blir det straks mye lettere å plassere rammene. Det kan også være lurt å legge dem på gulvet slik du vil ha dem, og ta et bilde før du begynner å skru opp noe. 




Jeg brukte en blanding av gamle rammer med fine detaljer og nye, hvite, enkle rammer fra Ikea. 




I tillegg brukte jeg et skilt som senter i bildeveggen.




1 kommentar:

  1. Kjempefint ingrid:) god klem fra god venninne:)

    SvarSlett